Filmy Książki Prasa Dom Delikatesy Dewocjonalia Kwiaty Podróże Internet TV Zakupy w USA
Imieniny obchodzą: Klaudia i Wincenty Wyślij » życzenia » kwiaty



Poszukaj w poradach:
Poszukaj w archiwum:



Zdrowe ciało
» Zdrowym być  » Lekarz radzi  » Chorowanie w US 

Kapuśniak na śniadanie, obiad i kolację

Dieta kapuściana jest cały czas modna. Popularna na świecie, zwłaszcza wśród gwiazd polityki i ekranu. Zaliczana jest do tzw. diet błyskawicznych; w ciągu tygodnia można schudnąć nawet do 5 kilogramów.

Ma wiele zalet. Nie jest jednostajna. Kapusta, a właściwie kapuściana zupa, która jest jej podstawą, to tylko jeden z wielu produktów stosowanych podczas odchudzania. Cała dieta opiera się głównie na warzywach i owocach - surowych, duszonych i gotowanych. Mają dużo witamin i składników odżywczych (przede wszystkim witaminy C), mało kalorii i wypełniają żołądek, dając błogie uczucie sytości. Zawierają też – co bardzo ważne – błonnik, który znakomicie poprawia przemianę materii. 

Ważne jest, że podczas stosowania diety praktycznie nigdy nie jest się głodnym; zupę z kapusty można bowiem jeść w każdej ilości, dowolną ilość razy. Jeśli czujesz głód po skromnym śniadaniu, możesz zaraz po nim zjeść talerz parującego kapuśniaku. Bez ograniczeń można jeść także większość warzyw i owoców. Inne składniki diety ( te zawierające węglowodany czy białka) są już ściśle wydzielane.

Wbrew krążącym opiniom dieta kapuściana jest dość urozmaicona, jadłospis zmienia się każdego dnia – oprócz zupy - jemy także wiele innych produktów. Sam kapuśniak, aby nam się nie znudził, też warto doprawiać za każdym razem inaczej. Dla wygody gotujemy go w dużym garnku, a przed jedzeniem odgrzewamy porcję w rondelku, przyprawiając zupę raz czosnkiem, raz słodką papryką, innym razem majerankiem czy sosem sojowym. Co kto lubi i na co ma ochotę.

Wszyscy zgodnie twierdzą, że tej diety nie powinno się stosować dłużej niż siedem dni. Aby jednak efekt kuracji zachować na dłużej, warto zupę z kapusty wprowadzić do swojego menu na stałe. Jeść ją za każdym razem, kiedy poczujemy głód, a na posiłek jeszcze nie pora. Będzie to taka niby-przegryzka, bezpieczniejsza od chipsów czy orzeszków.

Dieta kapuściana nie jest dla grubasów, tylko dla osób, które chcą stracić kilka zbędnych kilogramów. Kapusta – główny składnik i podstawa kuracji – zawiera dużo potasu, który odpowiada za usuwanie wody z organizmu. Na początku odchudzania pozbywamy się kilogramów, tracąc głównie wodę. Aby pozbyć się tkanki tłuszczowej, trzeba oprócz diety stosować na co dzień wysiłek fizyczny. Nie musi być wyczerpujący, wystarczy jazda na rowerze, pływanie, szybki spacer. W końcu mamy lato, to najlepsza pora, aby trochę się poruszać.

Tak naprawdę to nie jest kapuśniak, tylko zupa warzywna. Przygotowuje się ją bardzo łatwo. 

Przepis: Do litra wody dodajemy główkę poszatkowanej słodkiej kapusty i 2 pokrojone cebule. Mieszamy z małą puszką koncentratu pomidorowego. Dusimy razem pół godziny. Potem dodajemy jeszcze pokrojoną paprykę i seler naciowy pocięty na kawałki. Dolewamy 2 litry wody, gotujemy kolejne pół godziny. Na końcu doprawiamy sokiem z cytryny lub bulionem warzywnym z kostki.

Jadłospis:

1 dzień – na śniadanie i kolację - same owoce (oprócz bananów i czereśni), w dowolnych ilościach, mogą być owocowe sałatki, przeciery, soki. Świetne są melony, arbuzy, jabłka, winogrona. Poza sezonem warto sięgnąć po mrożone śliwki czy truskawki. 

2 dzień – na śniadanie i kolację – warzywa. Wszystkie (oprócz groszku, fasoli kukurydzy, ziemniaków) i w każdej ilości. Mogą być surówki, ale polecane są także warzywa ugotowane lub uduszone.

3 dzień – na śniadanie i kolację – warzywa lub owoce. 

4 dzień - na śniadanie i kolację – banany i mleko. Osobno lub razem, jako koktajl. Można zjeść 1-2 kilogramów tych owoców i wypić 2 litry mleka (nie musi być chude).

5 i 6 dzień – na śniadanie i kolację – owoce. Ale tego dnia na obiad zjadamy dodatkowo, poza zupą, 200 g chudego mięsa (może być wołowe, drób bez skóry) lub ryby. Smażymy je bez tłuszczu lub pieczemy w folii. Do mięsa podajemy surówkę lub sałatkę z warzyw.

7 dzień – na śniadanie i kolację – owoce. Tego dnia wolno nam zjeść 100 g ugotowanego na sypko ryżu. Można zrobić sobie deser z ryżu i owoców, ryż na ciepło z tartym jabłkiem. Możliwości jest wiele.

Przez wszystkie dni dietetycznego tygodnia pamiętamy o wypijaniu przynajmniej 2 litrów płynów dziennie. Może to być herbata, sok (niesłodzone) lub woda niegazowana. Jeśli dokuczy głód - w każdej chwili możemy poratować się zupą. Znawcy twierdzą, że im więcej jej zjadamy, tym szybciej spada waga. Może warto spróbować?

(PAI)


wydrukuj   |   wyślij znajomemu
Zanim schudniesz
Dieta podstawowa - Bez wyrzeczeń i udręki
Polub niektóre bakterie
Sprytniejsza od grypy
Obserwuj pieprzyki
Śmiech to zdrowie
Pięć szybkich reakcji na dziecięce dolegliwości
Sposoby na zmęczone oczy
Cellulitu nie usunie krem
Na zimowy poranek
Trzymaj się ciepło
Unikamy przeziębienia
Jak bronić się przed grypą
Szczęście dobre na serce
Herbaciane oblicza
Dieta na piątkę - Dieta dr. Hempere
Piersi jak nowe - Rozmowa z dr. Markiem Szczytem, specjalistą chirurgii plastycznej
Rak - dramat kobiety
Anemia - Zmora młodych kobiet
Leczenie tańcem - Dla ciała i ducha
Dieta życia - Co jada Holywood?
Witaminowa dieta weekendowa - Mniej w talii, lepsza cera
Choroba weekendowa - Czas wolny należy planować jak pracę
Najwięcej witaminy mają...
strona główna Powrót na strone główną Poradników
| O portalu | Bezpieczeństwo | Prywatność | Pomoc | | Poślij znajomym | Startuj z NY.PL |