Filmy Książki Prasa Dom Delikatesy Dewocjonalia Kwiaty Podróże Internet TV Zakupy w USA
Imieniny obchodzą: Amelia i Jan Wyślij » życzenia » kwiaty



Poszukaj w poradach:
Poszukaj w archiwum:



Zdrowe ciało » Zdrowym być
» Zdrowym być  » Lekarz radzi  » Chorowanie w US 

Produkty, które przedłużą Ci życie

Wystarczy zajrzeć do lodówki, aby znaleźć w niej wspaniałe, naturalne lekarstwa.
Jedząc je każdego dnia unikniemy złego nastroju i będziemy się cieszyć doskonałym zdrowiem

Orzechy

Wszystkie rodzaje orzechów zawierają cenne jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom cholesterolu we krwi. Chrupanie orzechów 4-5 razy w tygodniu może zmniejszyć ryzyko zawału serca nawet o 30–40 %.

Kapusta

Zawiera bardzo dużo beta-karotenu i witaminy C oraz przeciwutleniacze o działaniu anty-nowotworowym. Ludzie, którzy regularnie jedzą kapustę, rzadziej chorują na raka płuc, żołądka i jelita grubego. W kapuście znajdują się także substancje chroniące naczynia krwionośne przed miażdżycą.

Pomidory

Obfitują w witaminy i minerały. Znajdujący się w nich czerwony barwnik likopen to silny przeciwutleniacz, potężna broń w walce z nowotworami (przede wszystkim raka prostaty)
Ponadto zawarte w pomidorach specyficzne aminokwasy chronią przed szkodliwymi skutkami stresu i regenerują układ nerwowy.

Cytryna

Zawiera najwięcej witaminy C, która odpowiada z prawidłową pracę układu odpornościowego, łagodzi objawy infekcji. Witamina C uszczelnia naczynka krwionośne. Olejek cytrynowy przynosi ulgę w reumatyzmie, a także pobudza wątrobę do wydalania toksycznych złogów.

Awokado

Jego miąższ obfituje w nienasycone kwasy tłuszczowe. Dostarcza dużą porcję witamin z grupy B, wzmacniających układ nerwowy, mięśniowy i odpornościowy oraz zmniejsza ryzyko chorób serca.

Seler

Dzięki zwartości niezwykłych substancji aromatycznych szybko i skutecznie poprawia funkcjonowanie nerek, a nawet chroni je przed różnymi dolegliwościami. Zawarty w selerze potas pomaga usunąć z organizmu nadmiar wody – oczyszcza nerki, moczowody i pęcherz.

Marchew

To źródło beta-karotenu, wspaniałego antyutleniacza, zapobiegającego wielu nowotworom. Organizm przekształca go w witaminę A, potrzebną do zachowania dobrego wzroku. Najzdrowsza jest marchewka gotowana, wysoka temperatura rozbija błony komórkowe i ułatwia wchłanianie substancji odżywczych.

Czosnek

Broń w walce z bakteriami i wirusami, nazywany jest po prostu antybiotykiem. Występujące w nim substancje wpływają kojąco na serce, obniżają ciśnienie we krwi. Obecne w czosnku związki siarki mają działanie przeciwrakowe.

Kiwi

Wspaniałe źródło łatwo przyswajalnej witaminy C. Pojedynczy owoc dostarcza więcej tej witaminy niż dzienne zapotrzebowanie dorosłej osoby. Dzięki dużej zawartości potasu kiwi umożliwia utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi. Zawiera też rozpuszczalną odmianę błonnika, która pomaga zredukować poziom cholesterolu.

Papryka

Ze wszystkich warzyw dostarcza najwięcej witaminy C. Jeden strąk papryki pokrywa dzienne zapotrzebowanie na selen - pierwiastek niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania tarczycy. Kapsaicyna, występująca w ostrych odmianach (np. chili), przyspiesza przemianę materii.

Agnieszka Granatowska


wydrukuj   |   wyślij znajomemu
Zanim schudniesz
Dieta podstawowa - Bez wyrzeczeń i udręki
Polub niektóre bakterie
Sprytniejsza od grypy
Jesienne eksperymenty w kuchni
Eliksiry młodości
Dodadzą skrzydeł
Jaja małe i duże
Na zimowy poranek
Trzymaj się ciepło
Unikamy przeziębienia
Szczęście dobre na serce
Dieta owocowa - Letnie szaleństwo raz w tygodniu
Dieta na piątkę - Dieta dr. Hempere
Monodieta, czyli banany na cały dzień
Leczenie tańcem - Dla ciała i ducha
Witaminy czynią cuda
Dbaj o zęby
Dieta życia - Co jada Holywood?
Witaminowa dieta weekendowa - Mniej w talii, lepsza cera
Mądra dieta na dłużej - Zdrowiej nie łączyć
Dla ciała i ducha - Feng Shui – prastara sztuka geomancji
Najwięcej witaminy mają...
Nasza dieta – dieta specjalna
strona główna Powrót na strone główną Poradników
| O portalu | Bezpieczeństwo | Prywatność | Pomoc | | Poślij znajomym | Startuj z NY.PL |